יום שני, 11 בינואר 2010

אולטרה וויב גלשנים


מוסה :

קצת יותר מארבעים שנה עברו מאז נחשף משה "מוסה" ירום לחיידק הגלישה, כבר בילדותו הפך מוסה את הים לחלק בלתי נפרד מחייו. עזרה למצילים צלילה ובניית חסקות היו רק חלק מפעילויות הים שלו. באותה תקופה הסתובבו בחופי ת"א כמה גלשנים וזה היה טבעי שמוסה בתור ילד חוף ינסה אחד מהם כולם יודעים לאן נושבת הרוח כשיש לך גלשן ביד... בשנת 1975 לקח מוסה את החלום שלו כמה צעדים קדימה ופתח את חברת אולטרה וייב את הגלשנים הראשונים הכין מוסה בסוכת המציל שלו על חוף הים המיתולוגי "חוף הקאנטרי" מאז הקמתה למוסד לאלפי גולשים ברחבי הארץ וכיום היא החברה המובילה לייצור גלשנים . מוסה מייצר את הגלשנים בעבודת יד וכך כל גלשן וגלשן מקבל יחס אישי "גם למכונה הכי מתקדמת בעולם אין עין אין מוח ואין לב. המכונה יכולה לשכפל גלשן בקלות אבל אינה יכולה לייצר את גלשן הקסם המיוחד רק בשבילך" מדי שנה נוסע מוסה לארה"ב שם הוא זוכה להתארח אצל טובי השייפרים בעולם, שם גם נוצר הקשר הראשוני עם גורדון קלארק הבעלים של CLARK FOAM. סוד ההצלחה של אולטרה וייב טמון בקו הבלתי מתפשר של מוסה בכל הקשור לבניית הגלשן אם זה מבחינת טיב החומרים ואם זה מבחינת דגמים ושייפים חדשים . " גם אחרי 30 שנה כל יום שאני בחדר שייפ אני לומד דברים חדשים "



רגע לפני חזרתו של יוני קליין לאוקיינוס ההודי דגם חדש לאולטרה וויב: MAGIC BOARD


מאז שיוני חזר מסבב הטיולים שלו צוות המוחות של אולטרה וויב, מוסה דני פרי ויוני, ישבו לעבוד על הדגם החדש של יוני לשנת 2009. יוני, שהוא בעת הזו הגולש המוביל בTEAM של ULTRAWAVE חזר לא מזמן מסבב טיולים שכלל את באלי באינדונזיה, השתתפות בתחרות בCloud – 9 שבפיליפינים, הסיבוב הרגיל באיים הצפוניים באיים המלדיבים, והשתתפות בתחרות BILLABONG PRO JUNIOR העולמית במזרח אוסטרליה. בין השאר, יוני כל הזמן עסוק בחיפוש אחר גלשן הMagic החדש הן מכיוון שהוא כל הזמן לומד דברים חדשים וצריך להתאים את הגלשנים שלו לכך, והן לאור העובדה שמדובר באחד הגולשים ההרסניים שיש במדינת ישראל מבחינת שבירת גלשנים. לאחר מקסום השליטה בביצועים על הפייס של הגל (ליוני יש היום את אחת מקבירות הרייל הטובות ביותר שיש בארץ והוא רק בן 20), גם בים נמוך וגם בים גבוה, יוני עובד קשה מאד בשנתיים האחרונות על שליטה באומנות האייריאל (ריחוף באוויר מעל הגל) וניתן להבחין כבר היום בביצועים הנדירים שהוא מצליח לבצע ביתר קלות איירים ענקיים לפרונט ולבק סייד, אלי-אופים, אייר-ריוורסים, ועוד הרבה שטויות שאני לא כל כך יודע איך לקרוא להם...
מה אתה מחפש בגלשן ה Shortboard העיקרי שלך?
גלשני Shortboard מיועדים לגלים שדורשים הרבה תנועה מהגולש ועל כן מהירות התגובה שלהם לרגליים של הגולש צריכה להיות מקסימאלית. דבר זה מושפע בין היתר מהחלק העליון של הגלשן בו יש את החיבור בין הגולש לגלשן, ידוע שחלקו העליון שטוח מגביר את התגובה של הגלשן לתנועות הגולש. ככל שהתגובה של הגלשן מהירה יותר אפשר לייצר יותר מהירות מהגל.
במקביל, מאפיין חשוב מאד בShortboard הוא החדות של הגלשן שמאפשרת לך לגלוש על הגל במקומות נוספים כלומר, ברגע שהגלשן חד ניתן לעשות ביצוע על גבי שטח קטן יותר מה שמשאיר יותר שטח לביצוע הבא. החדות של הגלשן היא, בין היתר, מאפיין נוסף שמוסיף למהירות שניתן לייצור מהגלשן על פני המים שכן פחות החלקה משמעותה יותר דרייב (מומנט) על הגל.



לאיזה תנאים אתה מייעד את הדגם הזה אופטימאליים ופחות אופטימאליים?
גלשני ה Shortboardשלי מיועדים בעיקרם לגלים שגובהם נע בין 50ס"מ למטר. הגלשן בנוי לגלים חזקים שמאפשרים יצירת דרייב וביצועים רדיקליים. מדובר בגלים ביצ' ברייק או ריף עם שאיבה חזקה וקיר עומד שמאפשר את ההתעופפויות שאני כל כך אוהב.



www.ultrawave.co.il





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה